marți, 15 septembrie 2009

Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate. Primele impresii

De 2 saptamani mi-a venit Sandelul - cred ca de aceea nici nu am mai scris pe blog :-) - si am fost ocupat sa-l vad la teste (altele decat cele profesionale de aici). Pun aici primele impresii pentru eventualii doritori (indecisi) de masina autohtona.
Lasam la o parte tiganeala de care ai parte la dealer si la banca (in cazul meu BRD), daca vrei sa cumperi masina in rate. Nici unul nu-ti spune verde in fata ce si cat ai de platit si la semnarea actelor te trezesti ca au mai aparut cateva comisioane (nesemnificative, spun ei, dar daca le aduni pe toata perioada creditului dau o suma frumusica). Bineinteles ca de comisioanele astea afli cand deja ai facut tot dosarul si nu mai poti da cu nici un pas inapoi!
Desi pare o rutina, e bine sa verifici astea cand ridici masina, pentru a nu avea surprize. Desi credeam ca Dedeman Automobile e dealer serios, daca nu cascam ochii plecam fara kitul de securitate (trusa medicala, triunghiuri reflectorizante si spray stingator de incendiu) pe care il platisem deja cu 38 euro (o alta gaselnita a producatorului de ati scoate banii din buzunar pentru cateva firme capusa).
Am fost multumit de tipul care mi-a predat masina si mi-a explicat tot ceea ce trebuie sa stiu legat de intretinerea si exploatarea vehiculului: era foarte bine pregatit si a stiut sa-mi raspunda la toate intrebarile.
Legat de autoturism:
Mie imi place designul exterior (normal, altfel nu o cumparam). Desi e doar o Dacie, privit din fata pare agresiv si robust. La interior se mai putea lucra.
Se misca bine in curbe (cred ca la asta contribuie si telescoapele cu gaz, cu care se zvoneste ca producatorii le-au inlocuit pe cele clasice) si are stabilitate buna, desi e o masina inalta (si la interior).
Desi are garda la sol destul de mare, nu prea poti ataca cu ea drumuri ceva mai denivelate, deoarece spoilerul fata e fixat mult prea jos si risti sa-l lovesti.
Consumul mixt de 8.3 l pe care il arata computerul de bord mi se pare un pic cam mare fata de cel declarat de producator, dar deocamdata am facut doar 600 de km (deci motorul e inca in rodaj), pe distante scurte.
Motorul de 1.4 pe benzina e destul de lenes si nu te poti baza pe el in demaraj si depasiri, mai ales daca-ti merge si AC-ul (care nu prea face fata decat in treptele maxime).
Ca si vechea Dacie, cred ca Sandero e bun pentru o masina de familie, pentru un sofer care respecta limitele legale de viteza.

0 comentarii:

  © Blogger template The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP