joi, 6 august 2009

Curatarea filtrului de aer sport

Rolul filtrului de aer este, dupa cum ii spune si numele, filtrarea aerului sau, cu alte cuvinte, protectia impotriva patrunderii prafului in motor. Ca urmare a filtrarii aerului, automobilul pierde din puterea motorului.
Hartia din filtrele obisnuite are o rezistenta sporita asupra jetului de aer, din cauza materialului dens utilizat, ceea ce rezulta in acumularea de putere. Fenomenul se observa mai bine cand filtru este infundat cu praf.
Constructia filtrului de aer sport permite reducerea maxima a efortului motorului si cresterea puterii acestuia. Automobilele de curse, pentru a adauga cativa "cai putere" motorului, beneficiaza de filtre de aer tip sport, la care elementul de filtrare este format din mai multe straturi de material textil imbibat cu solutie specila, comprimat si imbracat in plasa metalica.
Filtru obisnuit filtreaza jetul de aer doar cu o suprafata, in timp ce filtrul sport filtreaza aerul cu o suprafata mai mare, retinand mai multe particule. Particulele de praf raman blocate pe suprafata filtrului imbibata cu solutia speciala. Lubrifiantul special pentru filtrele sport poseda proprietati adezive ridicate, datorita carora retine eficient particulele de praf, reducand la minim riscul dereglarii procesului de exploatare a acestui tip de filtru.

Pentru o curatare in propriul garaj a acestui tip de filtru, trebuie urmati cativa pasi, relativ simpli, ce va va scuti de un drum la service si o cheltuiala in plus (conditia este ca filtrul de aer tip sport sa fi venit in pachet cu un kit de curatare):
- Demontati filtru.
- Cu ajutorul periei, cu grija, se indeparteaza particolele majore de pe suprafata filtrului.
- Se aplica solutia de spalat, pe ambele parti ale elementului filtrant.
- Dupa 10 minute se clateste intr-un vas cu apa, apoi se aplica, dinspre interior spre exterior, un jet slab de apa pe suprafata, pentru a indeparta definitiv "mizeria"
- Nu folositi pentru uscare instrumente speciale, filtrul se lasa la uscat fara a fi expus direct la razele de soare
- Pulverizati cu lubrifiant, atat pe exterior, cat si pe interior, suprafata filtrului (atentie, sa nu exagerati, fiindca lubrifiantul in exces se va scurge pe motor).
- Montati filtrul la loc.

In conditii deosebite (drum de tara, abundenta prafului in aer) este recomandat a se repeta procedura de curatare la fiecare 5 000 km, iar in conditii normale - la fiecare 10 000.
Filtrul este calculat pentru maxim 20 de utilizari. Cantitatea mai mare de aer care patrunde in motor datorita tehnologiei filtrului sport permite motorului sa primeasca mai mult de oxigen, elementul principal care contribuie la arderea combustibilului, rezultand o crestere reala in putere.
Asta nu inseamna ca la montarea filtrului pe un motor cu o capacitate cilindrica mica veti obtine un rezultat vizibil, Dar pe un motor, de exemplu, de 3.5 litri V8 veti cunoaste cu adevarat avantajele filtrului. Filtrele sunt recomandate pentru motoare de la 2 litri in sus, pentru cele cu motoare mai mici de 2 litri avantajul consta doar in pret, care in timp este mult mai mic si mai rentabil decat filtrele obisnuite.
Avantajele unui filtru de aer tip sport:
- cresterea puterii motorului fara reducerea capacitatii de filtrare (filtru are o structura mai complexa, care asigura o rezistenta scazuta, dar in acelasi timp o filtrare eficienta).
- utilizarea indelungata (santeti scutiti de schimbul filtrului la fiecare 15 mii km, fiind usor de readus la starea initiala, curatandu-l, fara a-l uza.
- mai mult "zgomot" (dupa instalare, sub capota masinii va fi mai mare zgomotul mult dorit si o crestere a puterii in cai (pana la 6 CP).
Filtru este universal, poate fi folosit pentru orice motor, indiferent de marca. Montarea lui insa, necesita cunostinta de domeniu, deoarece trebuie adaptat in interior cu ajutorul furtunului special .

Sursa: DaciaClub

0 comentarii:

  © Blogger template The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP