miercuri, 29 iulie 2009

Sfaturi pentru cumparare auto second-hand

Deoarece criza a ieftinit automobilele second-hand din targurile si asa-pline (am vazut duminica un VW Cabrio din 1998, inmatriculat, stare excelenta, cu numai 3850 Euro, si aia negociabili), daca nu va permiteti un autoturism nou, va puteti orienta catre achizitionarea unei masini second-hand.
Iata cateva sfaturi de care e bine sa tinem cu totii cont atunci cand dorim sa achizitionam un autoturism la mana a doua.
In primul rand, e bine de stiut ca o masina adusa din Occident are doua avantaje majore: pretul mai mic cu 10-20%, chiar si luand in calcul taxa de inmatriculare, si faptul ca nu a fost rulata pe strazile desfundate din Romania.
Daca nu ai posibilitatea sa ajungi in marile targuri auto de acolo, al doilea loc unde ar trebui sa cauti sunt forumurile auto de pe internet, orientate spre marca pe care doresti sa o cumperi.
Acolo sunt sute de oameni care se simt ca intr-o mare familie, si de aceea preturile la anunturile de vanzare sunt mai mici, istoricul acelor masini este usor de vazut examinand ce a scris proprietarul pe forum de-a lungul timpului, cand nu se gandea sa-si vanda masina, si negocierea decurge mai usor.
Al treilea loc sunt chiar strazile vecine, unde uneori poti gasi oferte bune la masini pe care relativ le cunosti din parcare, stii cam ce probleme au avut, si ai avantajul ca faci afaceri cu vecinul, e mai maleabil si e mai greu sa te insele pe fata (dar depinde de caracterul fiecaruia).
Un alt loc sunt targurile de masini, unde trebuie sa fii atent la cateva lucruri, detaliate mai jos.
La ce trebuie sa fii atent cand cumperi o masina rulata?
Masina sa aiba carnet de service, in care sa scrie istoricul ei, cu reviziile sau reparatiile facute. E bine sa te asiguri ca e autentic!
Proprietarul trebuie sa fie dispus sa examinezi masina intr-un service si sa testezi masina pe drum, tu fiind soferul.
Pedalele si scaunul soferului sa nu dea semne de uzura excesiva, raportata la kilometrajul afisat pe bord, maneta cutiei de viteze sa nu prezinte jocuri.
Doar din interiorul masinii poti sesiza daca parbrizul este fisurat sau zgariat.
Se verifica rosturile de la imbinarea usilor cu caroseria, sa fie egale pe toata lungimea distantei, in caz contrar masina putea suferi o reparatie dupa un accident.
Plaseaza-te in fata masinii (apoi in spate) si priveste de-a lungul vehiculului, pe ambele parti, astfel incat lumina sa fie reflectata de caroserie. Daca masina nu a suferit accidente, suprafetele caroseriei trebuie sa fie drepte, regulate; denivelarile tablei aripilor sau usilor indica un posibil accident. Observa daca exista diferente de nuanta ale vopselei intre diferite parti ale caroseriei, deoarece culoarea/nuanta sau stralucirea diferita a unei portiere, de exemplu, fata de restul caroseriei arata ca aceasta a fost schimbata sau revopsita.
Rugina apare de regula la marginea elementelor de caroserie: praguri, aripi, marginile capotelor, usilor, sub covoras.
Trebuie sa te documentezi inainte ca sa stii la ce sa te astepti si la ce sa te uiti, pentru ca fiecare model de autoturism are punctele lui slabe.
Negociaza pretul pana la 25-30% in jos, pentru ca asta este marja pe care si-o ia de obicei vanzatorul cand isi duce masina in targ. Daca ai banii cash, macar un 10% tot il obtii.
Sa eviti samsarii, ei sunt specializati pe adus de rable fasonate cu sute de mii de km la bord. La fel, sunt de evitat si soferii foarte tineri, care de obicei nu prea intretin masina si o supun la tot felul de teste.
Sa nu te uiti doar la pret ci si la varsta, pentru o masina prea veche vei plati aproape sigur circa 30% din valoarea ei investind in mici reparatii, piese de schimb, etc.
Cum criza nu se va sfarsi prea repede, sunt sigur ca pana in iarna pretul second-handurilor va mai scade cu cel putin 500 de euro, deoarece multi proprietari isi dau seama ca aceeasi bani ii vor pierde daca vor fi nevoiti sa plateasca iarasi impozitul anual (mai mare de la an la an), RCA-ul si pregatirea automobilului pentru iarna.

0 comentarii:

  © Blogger template The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP