miercuri, 30 septembrie 2009

Honda CR-Z

Japonezii de la Honda au publicat primele imagini ale modelului CR-Z, inainte de debutul de la Salonul Auto de la Tokyo. Inlocuitorul lui CRX va fi lansat pe piata nipona in februarie 2010.

Se zvoneste ca motorizarea acestui model va fi de tip hibrid, cu elemente preluate de la Insight, alaturi de un motor ceva mai puternic, iar de la modelul Civic s-au preluat evacuarile triunghiulare si luneta.


Read more...

marți, 22 septembrie 2009

Un nou sedan: Hyundai Sonata

Constructorul auto sud-coreean a terminat spoturile publicitare pentru modelul sedan ce va aparea in 2010.







Sursa: Autoblog

Read more...

marți, 15 septembrie 2009

Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate. Primele impresii

De 2 saptamani mi-a venit Sandelul - cred ca de aceea nici nu am mai scris pe blog :-) - si am fost ocupat sa-l vad la teste (altele decat cele profesionale de aici). Pun aici primele impresii pentru eventualii doritori (indecisi) de masina autohtona.
Lasam la o parte tiganeala de care ai parte la dealer si la banca (in cazul meu BRD), daca vrei sa cumperi masina in rate. Nici unul nu-ti spune verde in fata ce si cat ai de platit si la semnarea actelor te trezesti ca au mai aparut cateva comisioane (nesemnificative, spun ei, dar daca le aduni pe toata perioada creditului dau o suma frumusica). Bineinteles ca de comisioanele astea afli cand deja ai facut tot dosarul si nu mai poti da cu nici un pas inapoi!
Desi pare o rutina, e bine sa verifici astea cand ridici masina, pentru a nu avea surprize. Desi credeam ca Dedeman Automobile e dealer serios, daca nu cascam ochii plecam fara kitul de securitate (trusa medicala, triunghiuri reflectorizante si spray stingator de incendiu) pe care il platisem deja cu 38 euro (o alta gaselnita a producatorului de ati scoate banii din buzunar pentru cateva firme capusa).
Am fost multumit de tipul care mi-a predat masina si mi-a explicat tot ceea ce trebuie sa stiu legat de intretinerea si exploatarea vehiculului: era foarte bine pregatit si a stiut sa-mi raspunda la toate intrebarile.
Legat de autoturism:
Mie imi place designul exterior (normal, altfel nu o cumparam). Desi e doar o Dacie, privit din fata pare agresiv si robust. La interior se mai putea lucra.
Se misca bine in curbe (cred ca la asta contribuie si telescoapele cu gaz, cu care se zvoneste ca producatorii le-au inlocuit pe cele clasice) si are stabilitate buna, desi e o masina inalta (si la interior).
Desi are garda la sol destul de mare, nu prea poti ataca cu ea drumuri ceva mai denivelate, deoarece spoilerul fata e fixat mult prea jos si risti sa-l lovesti.
Consumul mixt de 8.3 l pe care il arata computerul de bord mi se pare un pic cam mare fata de cel declarat de producator, dar deocamdata am facut doar 600 de km (deci motorul e inca in rodaj), pe distante scurte.
Motorul de 1.4 pe benzina e destul de lenes si nu te poti baza pe el in demaraj si depasiri, mai ales daca-ti merge si AC-ul (care nu prea face fata decat in treptele maxime).
Ca si vechea Dacie, cred ca Sandero e bun pentru o masina de familie, pentru un sofer care respecta limitele legale de viteza.

Read more...

Iti cunosti pneurile?

Pesemne multi dintre noi ne uitam la cifrele tiparite in relief pe anvelope fara sa le dam o prea mare importanta, dar de multe ori de ele depinde rularea in bune conditii a automobilului, intrucat cauciucurile sunt avangarda pe care masina o are in deplasare si sunt supuse la niste eforturi considerabile, mai ales pe drumurile romanesti.


De exemplu: 195/50 R 15 82 V inseamna:
195 latimea cauciucului in mm
50 : talonul = raportul dintre inaltime si latimea cauciucului in % (diferenta dintre diametrul rotii si diametrul gentii, raportata la latimea cauciucului)
R : modelul constructiv (R = Radial = carcasa radiala)
15 : diametrul jantei in toli (sau diametrul interior al pneului)
82 : Load-Index (LI) incarcatura admisa
V : Speed-Index (SI) viteza max. admisa (difera in functie de litera aflata in locul acelui V: N=140, P=150, Q=160, S=180, T=190, H=210, V=240, W=270, Y=300, ZR=peste 270 kmh)

Sursa: www.debica.com

Read more...

marți, 1 septembrie 2009

Matuirea farurilor - o rezolvare

De multe ori observam ca aspectul mat al farurilor sau al lampilor dau o nota proasta aspectului autoturismului nostru, mai ales daca polishul face ca vopseaua de pe masina sa luceasca. Cum piesele de schimb noi (de origine) sunt destul de scumpe, un tip mai inteligent (daca nu inventator, sigur a fost cercetator in industria auto) a venit cu o rezolvare mai ieftina a problemei: un polish pentru faruri.

Aveti nevoie de o coala de smirghel foarte fin (de 2ooo, cred ca asta e granulatia cea mai mica ce se poate gasi prin comert), apa, solutia desteapta pentru zgarieturi (in cazul de fata XERAPOL - se gaseste la Carrefour si costa vreo 40 lei) si una bucata carpa de bumbac.

Pasul 1: Farurile cu probleme se smirgheluiesc, cu precizarea ca hartia abraziva trebuie udata permanent
ATENTIE nu exagerati cu smirghelul! In instructiuni scrie ca trebuie smirgheluit doar daca zgarietura este adanca in plastic. Daca farul e doar un pic matuit nu riscati sa il mai zgariati cu smirghel pentru ca s-ar putea sa il aduceti intr-o stare mai rea decat era.

Pasul 2: Se aplica solutia XERAPOL, se prinde bine carpa in mana si se insista pe far prin miscari circulare (ar fi de preferat un aparat de polisat, dar merge si la mana, daca aveti o bere prin preajma)

Desi in instructiunile de utilizare ale Xerapol-ului se mentioneaza ca nu se recomanda folosirea pe faruri din policarbonat, cei care au incercat s-au bucurat de succes. Daca aveti oarece dubii, puteti incerca mai intai pe o lampa mai veche (eventual catadioptriile de la bicicleta din copilarie)! :-)

Succesuri!

Read more...

  © Blogger template The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP